Ідея створення літературного музею «Світ літератури» виникла
з метою показати взаємозв’язок музею зі шкільною освітою; звернути увагу на
основні аспекти, завдання, особливості діяльності шкільного музею як однієї з додаткових форм навчання зарубіжної літератури в сучасних умовах. Наш
літературний музей спрямований на збереження історико-культурної спадщини,
дослідження пам’яток літератури,
популяризацію творчості зарубіжних письменників, разом з тим проводить значну
науково-просвітницьку, експозиційну роботу.
Музейна робота передбачає
широкі контакти з громадськістю. Поряд з традиційними формами музейної
комунікації, в умовах інформаційно-технологічного розвитку з’являються сучасні
способи взаємодії – віртуальні музеї.
Шкільний літературний музей як одна з форм додаткової освіти є одним із
найефективніших засобів виховання учнів. Знайомство з письменниками світу,їх
літературною спадщиною сприяє підвищенню
рівня інтелекту, розвитку інтересів та здібностей. Його діяльність
розвиває співтворчість, активність, самодіяльність учнів у процесі збору,
дослідження, обробки, оформлення й пропаганди матеріалів – джерел з історії
країн, біографічних даних, цікавих фактів з життя письменників, що має виховну
й науково-пізнавальну цінність. Отже, наш літературний музей – засіб творчої
самореалізації, що ініціює особистісно зорієнтоване виховання й освіту та є
маленьким дослідницьким центром зі збереження, відродження і розвитку
культурно-історичних традицій, дотичний до діалогу поколінь і культур,
формуванню музейного фонду . Наявність такого музею сприяє залученню дітей до
науково-дослідницької, краєзнавчої роботи, вихованню в них позитивного
ставлення до історико-культурного спадку світу, формуванню духовних цінностей.
Шкільний
літературний музей має низку особливостей.
Перша – це його
навчально-виховне значення. Будучи результатом колективної праці учнів і
педагогів, музей своєю діяльністю сприяє поліпшенню навчально-виховної роботи
школи. У ньому все призначено для учнів та зроблено переважно з ними.
Друга – сама організація музею
є однією з форм прояву самостійності й ініціативи учнів. Створений музей став
науково-творчою лабораторією, яка веде учнів шляхом наближення до дослідницької
діяльності.
Третя – шкільний музей не лише сховище цінних документальних матеріалів,
пам’яток літератури та культури, реліквій минулого і цінностей наших днів, а й
місце науково-педагогічної роботи над зібраним матеріалом, створення на його
основі дидактичних посібників із зарубіжної літератури.
Головними
аспектами музейного виховання в школі є:
-
використання освітнього аспекту шкільного
літературного музею для формування в дітей та підлітків активної життєвої
позиції;
-
формування гордості за свою країну;
-
утвердження толерантного світогляду,
сприйнятливості до культурного плюралізму, шанобливого ставлення до інших
культур, літератур і традицій;
-
популяризація літературного музею за
допомогою навчальних екскурсій.
Формування й розвиток дослідницьких здібностей учнів
можливе за таких умов:
-
діяльність має не репродуктивний, а творчий характер;
-
вона відповідає принципам розвивального
навчання, орієнтуючись на ті здібності, які формуються під впливом такого
навчання;
-
діяльність має бути позитивно вмотивована, а
учень відчувати задоволення явід неї;
-
учень чітко розуміє недоліки у своїй діяльності,
недопрацювання; бачить результати виконаних завдань; усвідомлює своє просування
на кожному етапі; оцінює успіхи й досягнення.
Основні завдання
шкільного літературного музею «Світ літератури»:
-
ознайомлення учнів з літературою народів
світу;
-
отримання знань про життя і творчість
письменників, їх творчість, ознайомлення з новинами літературного процесу,
прочитання та обговорення творів сучасних авторів;
-
знайомство з літературною спадщиною
письменників рідного краю;
-
набуття знань, навичок і вмінь щодо роботи з
різноманітними джерелами;
-
навчання створенню бук трейлерів;
-
написання та популяризація власних
літературних творів .
Якість нашого
музею має визначатись не подібністю до класичного, а до певної міри дитячою
творчістю!
Комментариев нет:
Отправить комментарий