Про музей

Ідея створення  літературного музею «Світ літератури» виникла з метою показати взаємозв’язок музею зі шкільною освітою; звернути увагу на основні аспекти, завдання, особливості діяльності шкільного музею як  однієї з додаткових форм навчання  зарубіжної літератури в сучасних умовах. Наш літературний музей спрямований на збереження історико-культурної спадщини, дослідження памяток літератури, популяризацію творчості зарубіжних письменників, разом з тим проводить значну науково-просвітницьку, експозиційну роботу.
Музейна робота передбачає широкі контакти з громадськістю. Поряд з традиційними формами музейної комунікації, в умовах інформаційно-технологічного розвитку з’являються сучасні способи взаємодії – віртуальні музеї.
Шкільний літературний музей як одна з форм додаткової освіти є одним із найефективніших засобів виховання учнів. Знайомство з письменниками світу,їх літературною спадщиною сприяє підвищенню  рівня інтелекту, розвитку інтересів та здібностей. Його діяльність розвиває співтворчість, активність, самодіяльність учнів у процесі збору, дослідження, обробки, оформлення й пропаганди матеріалів – джерел з історії країн, біографічних даних, цікавих фактів з життя письменників, що має виховну й науково-пізнавальну цінність. Отже, наш літературний музей – засіб творчої самореалізації, що ініціює особистісно зорієнтоване виховання й освіту та є маленьким дослідницьким центром зі збереження, відродження і розвитку культурно-історичних традицій, дотичний до діалогу поколінь і культур, формуванню музейного фонду . Наявність такого музею сприяє залученню дітей до науково-дослідницької, краєзнавчої роботи, вихованню в них позитивного ставлення до історико-культурного спадку світу, формуванню духовних цінностей.
Шкільний літературний музей має низку особливостей.
Перша – це його навчально-виховне значення. Будучи результатом колективної праці учнів і педагогів, музей своєю діяльністю сприяє поліпшенню навчально-виховної роботи школи. У ньому все призначено для учнів та зроблено переважно з ними.
Друга – сама організація музею є однією з форм прояву самостійності й ініціативи учнів. Створений музей став науково-творчою лабораторією, яка веде учнів шляхом наближення до дослідницької діяльності.
Третя – шкільний музей не лише сховище цінних документальних матеріалів, пам’яток літератури та культури, реліквій минулого і цінностей наших днів, а й місце науково-педагогічної роботи над зібраним матеріалом, створення на його основі дидактичних посібників із зарубіжної літератури.
Головними аспектами музейного виховання в школі є:
-         використання освітнього аспекту шкільного літературного музею для формування в дітей та підлітків активної життєвої позиції;
-         формування гордості за свою країну;
-         утвердження толерантного світогляду, сприйнятливості до культурного плюралізму, шанобливого ставлення до інших культур, літератур і традицій;
-         популяризація літературного музею за допомогою навчальних екскурсій.
Формування й розвиток дослідницьких здібностей учнів можливе за таких умов:
-         діяльність має не репродуктивний, а творчий характер;
-         вона відповідає принципам розвивального навчання, орієнтуючись на ті здібності, які формуються під впливом такого навчання;
-         діяльність має бути позитивно вмотивована, а учень відчувати задоволення явід неї;
-         учень чітко розуміє недоліки у своїй діяльності, недопрацювання; бачить результати виконаних завдань; усвідомлює своє просування на кожному етапі; оцінює успіхи й досягнення.
Основні завдання шкільного літературного музею «Світ літератури»:
-         ознайомлення учнів з літературою народів світу;
-         отримання знань про життя і творчість письменників, їх творчість, ознайомлення з новинами літературного процесу, прочитання та обговорення творів сучасних авторів;
-         знайомство з літературною спадщиною письменників рідного краю;
-         набуття знань, навичок і вмінь щодо роботи з різноманітними джерелами;
-         навчання створенню бук трейлерів;
-         написання та популяризація власних літературних творів .

Якість нашого музею має визначатись не подібністю до класичного, а до певної міри дитячою творчістю!

Комментариев нет:

Отправить комментарий